یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

ویدئو | اولین تراکتور جهان که سوختش از کود گاوی تامین می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۴۷۹۷
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹
  • ۱
ویدئو | اولین تراکتور جهان که سوختش از کود گاوی تامین می‌شود
تراکتور T۷، اولین تراکتور جهان که می‌تواند به مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک کند. این تراکتور سوخت خود را از سرگین گاو تامین می‌کند

به گزارش شهرآرانیوز - تراکتور T۷ می‌تواند نقطه عطفی در تامین انرژی کارآمد در مزارع باشد. این تراکتور ۲۷۰ اسب بخاری با سوختی که از کود دامی به دست می‌آید کار می‌کند و گفته می‌شود که عملکرد نسخه‌های استاندارد دیزلی را دارد.

این کار با جمع آوری ضایعات فرعی از گله‌ای به کوچکی ۱۰۰ گاو در یک واحد ذخیره سازی بیومتان در مزرعه کار می‌کند. یک مخزن برودتی که روی تراکتور تعبیه شده است، متان را در حالت مایع نگه می‌دارد و به وسیله نقلیه قدرتی برابر با یک دیزل می‌دهد، اما با صرفه‌جویی قابل توجهی در انتشار گاز‌های گلخانه‌ای.

این دستگاه توسط شرکت Bennamann ساخته شد که بیش از یک دهه در حال تحقیق و توسعه تولید بیومتان بوده است. در طول اجرای طرح آزمایشی در مزرعه‌ای در بریتانیا، در طول تنها یک سال، انتشار دی اکسید کربن از ۲،۵۰۰ تن به ۵۰۰ تن کاهش یافت.

کریس مان، یکی از بنیانگذاران Bennamann، گفت: «تراکتور T۷ با سوخت متان مایع اولین گام واقعی در جهان است و گام دیگری در جهت کربن زدایی صنعت کشاورزی جهانی و تحقق اقتصاد دایره‌ای است. متان همچنین بیش از ۸۰ برابر بیشتر از دی اکسید کربن در ۲۰ سال قدرت گرمایش جو را دارد، بنابراین با حذف آن و استفاده مناسب از آن، به مقابله سریع با گرمایش جهانی کمک می‌کنیم.»

ویدئو | اولین تراکتور جهان که سوختش از کود گاوی تامین می‌شود

این شرکت همچنین در حال بررسی کاربران گسترده‌تر این فناوری است و امیدوار است روزی بتواند برای شارژ خودرو‌های برقی در مناطق روستایی مورد استفاده قرار گیرد. شرکت‌های محلی اکنون در حال سرمایه گذاری مشترک برای بررسی مقیاس انتشار متان فراری CH۴ در این مزرعه هستند.

آن‌ها انتشار گاز‌های گلخانه‌ای فعلی از سایت‌هایی مانند مزارع لبنیات و تصفیه خانه‌های فاضلاب را بررسی خواهند کرد. این مشارکت همچنین استفاده بالقوه بیومتان در آینده را به عنوان سوختی برای صنایعی مانند حمل و نقل و کشاورزی مطالعه خواهد کرد.

تراکتور نیوهلند T۷ Methane Power LNG، ماه گذشته در رویدادی در ایالات متحده آمریکا رونمایی شد.

منبع: روزیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
توانا
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳
0
0
ایکاش یه تراکتوی می ساختن سرگین گاو میریخت سر فدراسیون فوتبال و هیئت داوران با این گندی که به فوتبال زدند .
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->